Ваше успешное участие в государственных электронных аукционах!
+7 (495) 228-11-47

Исследования и бизнес-планы

Поиск исследований и бизнес-планов
  Пример: связь расширенный поиск
Искать только БИЗНЕС-ПЛАНЫ
Отрасль
Период -
Цена -
Записей на странице
 
Исследование под заказ Бизнес-план под заказ
Рубрикатор :: Легкая промышленность :: Товары для детей :: Russian clothes market for babies and kids under 3 years old: state and development trends
Название отчёта: Russian clothes market for babies and kids under 3 years old: state and development trends (артикул: 00835 01842)
Дата выхода: 8 Мая 2008
География: Россия
Период: 2003-2007 гг.
Количество страниц: 54
Язык отчёта: Русский
Стоимость: 30 000 руб.
Способ предоставления: электронный
Запросить обновление отчёта Запросить бесплатную демо-версию отчёта
Получить бесплатную консультацию аналитика
Полезная информация перед заказом исследования...

Телефон для консультаций: +7(495)920-6198, +7(903)799-6121

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму  регистрации.  Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер, который:

  • 1. Ответит на все вопросы по данному отчёту
  • 2. Согласует удобную для Вас форму оплаты
  • 3. Выставит счёт на покупку выбранного отчёта
  • 4. Согласует все действия по передаче Вам приобретенного исследования

Поля, отмеченные звёздочкой, обязательны для заполнения.


Полное описание отчёта

Main research objectives are:

1. State estimation and development prospects of the Russian clothes submarket for babies and kids under 3 years old from standpoint of investment appeal.

2. Expediency definition and possibilities of investors penetrate to the Russian clothes submarket for babies and kids under 3 years old.

The research period is 2003-2007. The general trends and development forecasts of the Russian clothes submarket for babies and kids under 3 years old are considered over near-term outlook.

 

Information sources:

1. Reports of the Federal State Statistic Service of Russia, Legislative Assembly of Saint-Petersburg, Government of Leningrad region, and Russian Federal Customs Service.

2. Companies press releases, branch and expert estimations of mass-media.

3. Own informational resource and extensive enterprises database of Information Agency «CredInform – North-West».

 

General conclusions:

The Russian clothes submarket for babies and kids under 3 years old is attractive due to kids are potential consumers. According to official statistics there have been born 1,602,387 children in Russia in 2007 that more 122.75 thousand than in 2006.

Experts note that in Russia the relative share of citizens has stably been growing in a segment under 4 years against to the general natality recession during 2003-2007. The given factor is promoted by change of state policy in a social-demographic matter and active measures accepted at a federal level.

Thereupon the Russian clothes submarket is reoriented to newborns goods. The significant turnover share in children goods trade is provided by clothes segment for babies and kids, therefore the Russian market of children clothes is considered one of the most perspectives.

ZAO “Gloria Jeans” (Rostov-on-Don), OOO “Kompania Mir Detstva” (Moscow), and others occupy main positions on manufacture of clothes for babies and kids (under 0 years and elder).

Practice of price stimulation and pricing for each segment depending on population consumer ability is widespread in the clothes market for babies and kids under 3 years old.

Distinctive feature of the clothes market for babies and kids is import dependence. So, for example, Turkish and Chinese manufacturer’s goods are presented in the low price segment, whereas Italian brands are basically in the high price segment.

According to specialist’s opinion, clothes for babies and kids under 3 years old in composition of children goods group are sold through Networks of specialized children shops, discounters, stock-centers, and etc. The brief information on the leading companies of the Russian clothes submarket for babies and kids is presented in the report as well.

For more information on participants of the Russian clothes submarket for babies and kids under 3 years old see created by «CredInform – North-West» Companies Directories, in which companies are grouped using main code of Russian National Classifier of Economic Activities (OKVED).

More detailed information on any firm can be received in on-line at Agency website where in accessible form reference company data is presented not only, but also in comparative form its financial figures, foreign economic activity data and etc.

 

Подробное оглавление/содержание отчёта

    Contents:

    1. General characteristic of the Russian clothes submarket for children in 2007

    Children clothes market capacity

    Appeal factors of the Russian clothes market for children

    2. Features of clothes submarket for babies and kids under 3 years old

    2.1. Potential and appeal of the children audience

    2.2. Children clothes manufacturers for babies and kids under 3 years old

    2.3. Pricing, demand and discounts system features

    2.4. Trading networks and operators, regional aspect

    2.5. Consumer motivation and behaviour at production purchase

    2.6. Participants estimations and opinions of the Russian children clothes submarket

    3. Foreign trade turnover structure of the clothes submarket for babies and kids

    3.1. Import of children diapers, nappies and similar sanitary-and-hygienic products to Russia in 2007

    3.2. Import of clothes for babies and kids (TN foreign economic activity code – 6111) to Russia in 2007

    3.3. Import of clothes for babies and kids (TN foreign economic activity code – 6209) to Russia in 2007

    3.4. Export of clothes for babies and kids from Russia in 2007

    4. Branch development tendencies of the clothes submarket for babies and kids

    5. Leading branch players of the clothes submarket for babies and kids under 3 years old

    5.1. Clothes manufacturers in a segment under 3 years

    5.2. Leaders of children goods sales

    5.3. Active participants of the foreign trade clothes turnover in a segment under 3 years

Перечень приложений

Tables:

1.1. Russian population detailed on regions

1.2. Quantity of newborn children detailed by types of population

1.3. The Russian population distribution detailed on a sex and age in a segment under 3 years

1.4. Quantity of newborn children as of January in 2007-2008 detailed on the Russian federal districts

1.5. The population monetary incomes structure of Russia in 2003-2007

1.6. Manufacture volumes of knitted products in Russia during 2003-2007

1.7. Monthly social payments rates in Leningrad region on 2008

2.1. Leading Russian children clothes manufacturers in a segment under 3 years

2.2. Annual manufacturers turnovers of knitted clothes submarket for newborn children, sportswear and clothes accessories in a segment under 3 years

2.3. Annual manufacturers turnovers of the Russian knitted clothes submarket and clothes accessories for newborn children in a segment under 3 years

2.4. Annual manufacturers turnovers of the Russian fabrics clothes submarket for newborn children under 3 years

2.5 Specialized clothes shops nets for kids under 3 years old

2.6. Children clothes shops in the Russian regions in a segment under 3 years and elder

3.1. Volumes and dynamics of children clothes foreign trade turnover in 2005-2007

3.2. The customs codes characteristic of CHILDREN CLOTHES commodity group

3.3. Import and export volumes of children clothes deliveries in 2007 detailed on customs codes

3.4. Children diapers volumes deliveries, nappies and similar sanitary-and-hygienic products to Russia in 2007 detailed on consignors countries

3.5. Import children diapers volumes, nappies and similar sanitary-and-hygienic products to Russia in 2007 detailed on consignees (TOP-10)

3.6. Import children clothes volumes (customs codes commodity group – 6111) to Russia in 2007 detailed on consignors countries

3.7. Import children clothes volumes (customs codes commodity group – 6111) to Russia in 2007 detailed on consignees.

3.8. Import children clothes volumes (customs codes commodity group – 6209) to Russia in 2007 detailed on consignors countries

3.9. Import children clothes volumes (customs codes commodity group – 6209) to Russia in 2007 detailed on consignees

3.10. Children clothes deliveries volumes from Russia in 2007 detailed on consignees countries

3.11. Export children clothes volumes from Russia in 2007 detailed on consignors

Diagrams:

1.1. Russian children goods market capacity in 2007-2012

1.2. Russian children goods market structure in 2007

1.3. Russian children clothes market capacity in 2003-2007

1.4. The total number of Russian population in 2003-2007

1.5. City and agricultural population ratio of Russia during 2003-2007

1.6. The comparative analysis of the Russian population structure at the age of 0-4 years in 2007

1.7. The Russian population distribution detailed on age groups under 4 years in 2003-2007

1.8. The comparative analysis of city and agricultural population at the age of 0-4 years in 2003-2007

1.9. The average monetary incomes (monthly) of Russian population in 2003-2007

2.1. Price segments groups of clothes market for babies and kids

2.2. The annual turnover of children goods shops per capita

2.3. Children clothes trade formats

2.4. Expenses for the child at the age of 0-4 years in 2003-2007

3.1. The consignors countries geography of children diapers, nappies and similar sanitary-and-hygienic products to Russia in 2007, TOP 10 (in kind)

3.2. The consignors countries geography of children diapers, nappies and similar sanitary-and-hygienic products to Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)

3.3. The consignors countries geography of children clothes (customs codes commodity group – 6111) to Russia in 2007, TOP 10 (in kind)

3.4. The consignors countries geography of children clothes (customs codes commodity group – 6111) to Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)

3.5. The consignors countries geography of children clothes (customs codes commodity group – 6209) to Russia in 2007, TOP 10 (in kind)

3.6. The consignors countries geography of children clothes (customs codes commodity group – 6209) to Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)

3.7. The consignees countries geography of children clothes from Russia in 2007 (in kind)

3.8. The consignees countries geography of children clothes from Russia in 2007 (in value terms)


Исследования по теме
Название исследования Дата Цена
Рынок детских игрушек (выпуск 3) 28 Июля 2009 37500 руб.
Анализ рынка одежды (женской, мужской, детской) в России 15 Декабря 2016 75000 руб.
Российский рынок стеклянной посуды 16 Мая 2011 37500 руб.


Не нашли подходящее исследование? Закажите уникальное исследование по Вашей отрасли


Открываете новый бизнес? Закажите бизнес-план у профессионалов!



Возник вопрос по содержанию отчёта? Задайте его! Персональный менеджер свяжется с Вами и поможет решить любую задачу.


Актуальные исследования и бизнес-планы
Российский рынок товаров для детей: итоги 2015 г., прогноз до 2018 г.
Настоящее исследование посвящено анализу российского рынка товаров для детей. Основной целью исследования является предоставление объективной оценки конъюнктуры и перспектив дальнейшего развития российского рынка товаров для детей. В отчете представлены проанализированные итоги российского рынка товаров для детей в 2015г., а также построены прогнозы до 2018 г. Детальным образом проанализированы, такие данные, как: •Конъюнктура российского рынка товаров для детей. •Основные показатели российского рынка товаров для детей. •Основные участники российского рынка товаров для детей. •Тенденции и перспективы развития российского рынка товаров для детей. Данное исследование предназначено для ряда специалистов: •Маркетологи •Аналитики-маркетологи •Специалисты по проведению маркетинговых исследований •Менеджеры по продажам •Директора по маркетингу •Коммерческие директора Исследование проведено в июне 2016 года. Объем отчета – 93 стр. Отчет содержит 15 таблиц и 14 графиков. Язык отчета – русский.
Анализ рынка детских колясок в России в 2009-2013 гг, прогноз на 2014-2018 гг.
МЕТОДОЛОГИЯ ПОДГОТОВКИ ОБЗОРОВ РЫНКОВ В РОССИИ

СОСТОЯНИЕ РОССИЙСКОЙ ЭКОНОМИКИ

Базовые параметры российской экономики

Итоги вступления России в Таможенный союз

Итоги вступления России в ВТО

Перспективы российской экономики

КЛАССИФИКАЦИЯ ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

СПРОС И ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

Предложение

Спрос

Баланс спроса и предложения

ЭКСПЛУАТАЦИЯ ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

Численность в эксплуатации

Срок эксплуатации

ПРОДАЖИ ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

Натуральный объем продаж

Стоимостный объем продаж

Розничная цена

Соотношение розничной цены и инфляции

Соотношение натурального, стоимостного объема продаж и розничной цены

ПОКУПКА ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

Численность покупателей

Доля покупателей от населения

Объем покупки и средние затраты на покупку

ПРОИЗВОДСТВО ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

Натуральный объем производства

Цена производителей

ЭКСПОРТ И ИМПОРТ ДЕТСКИХ КОЛЯСОК

Баланс экспорта и импорта

Натуральный объем экспорта

Стоимостный объем экспорта

Цена экспорта

Натуральный объ…
КАБИНЕТНОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ РОССИЙСКОГО РЫНКА ДЕТСКИХ ИГРУШЕК
1 Введение 4 2 Список использованных терминов 6 3 Методологическая часть 7 3.1 Описание типа исследования 7 3.2Объект исследования 7 3.3 Цели и задачи исследования 7 3.4 География исследования 7 3.5 Время проведения исследования 7 3.6 Методы сбора данных 7 4 Макроэкономические факторы, влияющие на Рынок 9 4.1 Общеэкономическая ситуация в России 9 4.2 Динамика валового внутреннего продукта 9 4.3 Промышленное производство 10 4.4 Уровень инфляции 11 4.5 Уровень доходов населения 13 4.6 Розничная торговля 14 4.7 Инвестиции 15 4.8 Влияние макроэкономических факторов на развитие рынка детских игрушек 16 5 Описание отрасли 17 5.1 Производство детских игрушек в системе ОКВЭД 17 5.2 Обрабатывающие производства 17 6 Сегментация рынка 19 6.1 Сегментирование продукции по технологии производства и виду сырья 19 6.2 Сегментирование продукции по возрастному назначению 23 6.3 Сегментирование продукции по принципу её соотносимости с различными типами игр (эту классификацию также можно назвать педагогической) 24 6.4 Сегментирование продукции по величине 24 6.5 Сегментирование продукции исходя из её функциональных свойств 25 6.6 Сегментирование продукции по наличию/отсутствию бренда 25 6.7 Ценовое сегментирование Продукции 26 6.8 Тенденции в различных сегментах Продукции 26 6.9 Тенденции в ценовых …